2010. 11. 25.

Fűszeres forró cider


Ittatok már cidert? Ez az ital finom átmenet a sör és az almabor között. Ízre leginkább egy jófajta, kellemesen gyümölcsös habzó borra emlékeztet. Hidegen mennyei frissítő, melegen meg jóleső lélekmelegítő.
Sajnos, nálunk nem nagyon gyártanak ilyet, nem úgy sógoréknál. Ausztriában nagy hagyománya van az almából való cider gyártásának, így, míg nálunk csillagászati áron lehet csak hozzájutni, náluk majd' minden kisebb boltban hozzáférhető. Aki teheti, inkább vegye meg náluk.

Megjött a tél. Ebben a vigasztalan időben egyre jobban vágyom a melegségre. Ezért készült ez a csodás ital is. Másrészt, az utóbbi időben, sajnos, eléggé hajszolt napjaim vannak. Sokkal kevesebb időm jut magamra, a gondolataimra, így a blogra is. Rövidek a napok, csak ilyesfajta gyors finomságokra van időm, de remélem, nem bánjátok.

Hozzávalók 2 személyre:
  • 5 dl cider (ennek hiányában 5 dl valódi, édesítetlen almalé)
  • fél citrom leve
  • fél narancs leve
  • 2-4 ek cukor (ne legyen túl édes, hagyjuk érvényesülni a gyümölcsök savanykás ízét)
  • fél rúd vanília
  • 1 fahéjrúd
  • 8 szem szegfűszeg
  • 1 csillagánizs
Elkészítése:
  1. Tegyünk mindent egy kisebb lábasba, majd forraljuk fel az egészet. Ha felforrt, főzzük még 5 percig, alacsony hőfokon, így a fűszerek jól kiadják az ízüket.
  2. Szűrőn át öntsük szép teás csészékbe a forró cidert, dőljünk hátra, és élvezzük.

20 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a cidert, de csak ritkán jutok hozzá az általad említett okok miatt. Forrón, fűszeresen még nem kóstoltam, no majd legközelebb! :))

    VálaszTörlés
  2. Most jöttem pont a hidegből, úgyhogy tökéletes lenne. :)

    VálaszTörlés
  3. Meg Angliaban szerettem meg, de forron en sem ittam meg. Nagyon jol hangzik!

    VálaszTörlés
  4. Még sosem ittam cidert, de hamarosan megyek Bécsbe és beszerzem.

    VálaszTörlés
  5. Szívesen megkóstolnám, finom lehet!
    Még nem ittam cidert, de ha legközelebb megyünk Ausztriába mindenképpen beszerezzük :)

    VálaszTörlés
  6. Én sem ittam még sosem cidert! Ahogy leírtad és ahogy elkészítetted, mintaszerűen megindult a nyálelválasztásom...

    A képeiden továbbra is süt a napocska :-)

    Off: a Naturland-nak kapható most az üzletekben egy limitált kiadású téli teaválogatása, iszonyú finom. Fűszeres narancs, fahéjas szilva, forralt bor és mézeskalács ízű teák, minden este megiszok belőle 1-1 vödörrel :-)

    VálaszTörlés
  7. Még sosem kóstoltam! De finom lehet, az almát mindenben, mindenhogyan szeretem.

    VálaszTörlés
  8. Cider hiányában sima almalével is isteni, én már úgyis kóstoltam.:)
    Persze, szerény véleményem szerint nem érdemes lemondani a ciderről, mert annyira finom. Ha tehetitek, kóstoljátok meg! Tescoban lehet kapni a képen látható márkát.
    Sajnálom, hogy nálunk ilyet gyártanak. Ha valaki belevágna esetleg, szóljon, mert lenne egy vevője!:P

    Viki: a nap ott süt, ahol az ember akarja.:)
    Szeretem a teákat, de a téli ízesítéseket számomra ott rontják el, hogy mindegyiket telenyomják fahéjjal, amit én csak icipici mennyiségben bírok elviselni. Pedig nagyon csábítóak az ízek, amiket felsoroltál.
    Van bennük olyan, ami nem fahéjas?

    VálaszTörlés
  9. Micsoda fotó! És milyen finom lehet ez az ital is, szívesen megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm szépen a kedves hozzászólásokat!
    Ha felém jártok, vendégeim vagytok egy pohár lélekmelegítőre.:)

    VálaszTörlés
  11. Amilyen hideg itt ma van, azonnal jöhetne! Közeledik a hóesés:))

    VálaszTörlés
  12. Csak a szilvás fahéjas a teák közül. A többi inkább mézeskalács- illetve forraltbor ízű. Küldjek kóstolófiltert belőlük?

    VálaszTörlés
  13. Trinity: és egyre csak hidegebb lesz kint, én meg egyre forróban iszom az italokat.:) Örömmel látnálak egy csésze lélekmelegítőre!

    Viki: egy tündér vagy! Köszönöm, de azt hiszem, felbátorodtam a válaszodon, és ki fogom próbálni a nem fahéjas verziókat. Aztán majd teázhatunk együtt.:)

    VálaszTörlés
  14. jajj, nagyon szeretem a cidert, nagy előnye a Londonban élésnek, h. itt bárhol beszerezhető :)
    amúgy itt lehet tájékozódni a magyar helyzetről, esetleges akciókról, új beszerzési helyekről stb: http://www.almabor.hu/
    (a facebookos oldalukon mondjuk aktívabbak sztem)
    mindenképp kipróbálom így is, pláne, h. egyre hidegebb van errefelé is... elég rágondolnom, milyen jó lesz, és már nem is fázom annyira :)

    VálaszTörlés
  15. ja, és ez is elég jó: ciderelet.blog.hu
    :)

    VálaszTörlés
  16. Drága Csuszta!
    Köszönöm az információkat!
    Megnéztem a honlapot, ott tényleg nincs túl sok infó... Facebookra előbb regisztrálnom kellene.
    A blog viszont jóval informatívabb, sok hasznos dolgot leltem.
    Találtam egy webshopot is, de csillagászati áron adják a cidereket. Ami a képen látható (Balmer márlájú), a Tescoban 550- ért vettem, az a webboltban 850+ postaköltség.
    Most leltem a Lidl- ben is cidert, még nem kóstoltam, de majd véleményezem.

    Irigykedem London miatt.:)

    VálaszTörlés
  17. igenigen, webshop is van már...
    most még nagyon drága, de sztem már ezekből a kezdeményezésekből is látszik, h. elindult valami változás. én bízom benne, h. előbb-utóbb Magyarországon is kifejlődhet a ciderivásnak egyfajta kultúrája :)
    (arról már ne is beszéljünk, h. a sok jó magyar almából miket lehetne csinálni...)
    és hát végülis egy jobb kategóriájú cider itt is kb Ł1,5 vagy több, szóval átszámolva nem is sokkal olcsóbb, mint otthon egy Bulmers a Tescoban... csak hát mások a léptékek... meg a választék :)

    VálaszTörlés
  18. A kezdeményezést én is csak üdvözölni tudom, és remélem, hamarosan az árak is lejjebb húzódnak, és a mezei ember számára is elérhető lesz a cider.
    A magyar nemes almafajtákból szerintem páratlan cidereket lehetne gyártani, csak valaki már végre fedezné fel ezt a lehetőséget, és szólna nekem is.:)
    Abszolút egyetértek veled: kint megengedhetik ezeket az árakat, más az életszínvonal. Az itthoni helyzetet meg senkinek sem kell bemutatni.:S

    VálaszTörlés