2010. 11. 23.

Meleg citrusos meringue


Múlt héten tettem közzé egy felhívást, Süssünk- főzzünk könyvből címmel. Milyen témafelvető lennék, ha én magam nem így cselekednék?
Íme egy egyszerű, mégis elbűvölő recept. Szeretnétek egy kis nyarat a majdnem télben? Készítsétek el!
A recept az Ízvarázs füzetek- 50 gyors desszert kötetéből való, amit most /ez itt a reklám helye :-) / a Tesco áruházakban - sok értékes szakácskönyvvel együtt- 20% kedvezménnyel lehet megvásárolni. Szerintem jó kis sorozat, és a kötetek ára is igazán kedvező: eredetileg 849 Ft, leárazva pedig 649 Ft.

Hozzávalók:
  • 2 ek étkezési keményítő
  • 100 g cukor
  • 20 ml citromlé
  • 40 ml narancslé
  • 125 ml víz
  • fél narancs reszelt héja
  • 30 g vaj
  • 2 ek tejszín
  • 2 tojás sárgája
A meringue- hez:
  • 2 tojás fehérje
  • 60 g cukor
Elkészítése:
  1. A keményítőt és a cukrot tegyük egy kisebb lábasba, keverjük simára a kétféle, frissen facsart citruslével és a vízzel. Főzük addig, míg besűrűsödik, akár a puding.
  2. Tűzről levéve, állandó keverés mellett adjuk hozzá a tejszínt, a tojások sárgáját, kisebb darabokban a vajat és a reszelt narancshéjat is. Tegyük 4 db, egyenként 125 ml- es csészébe.
  3. A tojások fehérjét verjük kemény habbá, fokozatosan adagoljuk hozzá a cukrot. Halmozzuk a krém tetejére, kicsit grillezzünk rá a tetejére, kb. 5 percig, így szép színt kap a meringue.
Az eredeti receptben nem szerepelt a narancslé, hanem összesen 60 ml citromlevet írt, valamint a cukorral is bőkezűbben bántak. Nekünk így is elég édes volt, de a több citromlé biztosan több cukrot igényel.

    14 megjegyzés:

    1. Ó de csodás kis finomság! Az edénykék pedig elbűvöltek, olyan szép a színük! :)

      VálaszTörlés
    2. Életemben kevés olyan csodaszép fotókat láttam, mint a tieid!

      És ez a finomsááág! hűű! :)

      VálaszTörlés
    3. Csak gyors bekukkra tudok jönni :o ez valami isteni lehet....majd jövök a részletekért is :)

      VálaszTörlés
    4. Thrini: hát még ami bennük van, az milyen elbűvölő!:P A formák egyébként Pataki kerámiák, és élőben is igen jól néznek ki.:)

      Kricky: én pedig kevés szebb dicséretet kaptam, azt bizton állíthatom.:) Köszönöm!

      Csibe: mindig örülök, ha egy kedves arc betéved, még ha csupán rövidke időre is.:)

      VálaszTörlés
    5. Hűűűűűűűűűűűű:))) Ezt már el is mentettem, nem baj?? Annyira szép a fotó, nagyon megkívántam!!

      VálaszTörlés
    6. Finomságos lehet!A formának annyira szép színe van!

      VálaszTörlés
    7. Nem hallottam még erről a desszertről, de tetszik!

      VálaszTörlés
    8. Trinity: baj?? Úgy ismersz te engem?:D

      Nelli: finom ám! Szerintem is nagyon jól mutat a fehér és a bordó kontraszt.

      D.P.: köszönöm!

      Dia: és ha azt mondom, hogy meringue= habcsók? Így már biztosan ismerős.:)

      VálaszTörlés
    9. Juj de gusztán néz ki, elindult a nyáltermelésem :)

      VálaszTörlés
    10. Ez valami orbitális lehet...

      Az a harsány citromsárga szín, ahogy ott csillog a fehér sapi alatt! Akut fényhiányban szenvedek, az az igazság! Ez meg olyan, mintha onnan sütne a napocska :-)

      VálaszTörlés
    11. Bianka: :)

      Viki: na jó, bevallom, én loptam el a napot, hogy bedugja egy habcsók- sipka alá.:D Bocsánat, megyek vezekelni!

      VálaszTörlés
    12. Nagyon guszta, és különösen jól áll neki ez a piros pudingforma.

      VálaszTörlés
    13. Szia Ildikó!
      Szerintem is jól állnak egymásnak.:)

      VálaszTörlés