2010. 11. 16.

Süssünk- főzzünk könyvből!


Nagyon örülök, hogy ennyien jelentkeztetek lelkes résztvevőnek!

Ezzel a kis kezdeményezéssel szeretném, ha újra felidéznénk, milyen jó is könyv alapján ételt készíteni. Persze, az sem mellékes dolog, hogy szerintem mindenkinél árválkodnak a polcán jobbnál- jobb receptkönyvek, amik méltatlanul keveset vannak használva.

A másik apropó, hogy közeledik a karácsony, vagyis nem ártanak a jó ajándékötletek. Szerintem kevés szebb ajándék van, mint egy könyv, hiszen ez örök marad, és mindig az ajándékozóra emlékeztet, amikor az ember a kezébe veszi.

A lényeg annyi lenne, hogy:
  1. mindenki vegyen a kezébe egy tetszőleges receptkönyvet, vagy gasztroregényt, amiben receptek, esetleg ételleírások vannak; 
  2. válasszon ki belőle egy vagy több receptet, amit szívesen elkészítene;
  3. készítse el a választott receptet/recepteket, lehetőleg fotóval;
  4. röviden írjon egy kis kedvcsinálót, ismertetőt az adott könyvről;
  5. tegye közzé blogján a receptet és az ismertetőt;
  6. küldjön nekem a poppykonyha(kukac)gmail.com címre egy linket, ami az adott bejegyzésre mutat.
Én pedig vállalom, hogy csokorba szedem az általatok ajánlott könyveket, recepteket, és írok majd egy kis összegzést hozzájuk.

17 megjegyzés:

  1. :-) én elég gyakran főzök könyvből. a szakácskönyvtár sorozat (kicsi piros)-ból a sütemények édesen és sósan és a csokoládé valamint a vega köteteket elég sokat használom. úgyhogy asszem csatlakozom

    VálaszTörlés
  2. Nálam alap a Horváth Ilona, aztán van Stahlos is, és persze Locatelli!:-)) De igaz méltatlanul mellőzöm én is őket!

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Ugye nem veszed tolakodásnak, ha elmesélem, hogy volt egyszer egy ilyen vkf. Annak kapcsán írtam a kedvenc evős könyveimről: http://agifoz.blogspot.com/2009/03/vkf-eheto-konyvek.html

    VálaszTörlés
  4. Ági nekem is egyből ez jutott eszembe, főleg hogy én voltam a háziasszony :)Igaz az inkább az irodalom plusz konyha témakörre épült.
    A fotót pedig azóta is használjuk a Konyhasónaplón. http://konyhasonaplo.freeblog.hu/

    VálaszTörlés
  5. Nem baj, én benne vagyok még egy ilyen megmozdulásban. Főleg, hogy az már másfél évvel ezelőtt volt, és többen nem vezettünk blogot akkor még.

    VálaszTörlés
  6. Lilla: örülök neked.:)

    Andi: igen, vannak örökbecsű alkotások, no meg számtalan új. Jöhet bármelyikből egy recept!:P

    Ági: nem haragszom egyáltalán. Sajnos, én az említett VKF! idején még azt sem tudtam, hogy ilyen létezik. Elolvastam az összefoglalód, hát, jónéhány pontban egyetértek.:)

    Piszke: még a cím is majdnem egyezik, pedig tényleg nem tudtam róla, hogy volt ilyen VKF. Az általad linkelt oldalt sem ismertem eddig, de örülök, hogy megmutattad. Úgy látszik, téma és kép ügyben sincs új a nap alatt:)
    Nálam inkább az az apropó, hogy rájöttem, folyton csak pakolászom ide- oda a rengeteg receptkönyvet, de ha valamit keresek, előbb nyúlok az internethez, minthogy fellapozzak egyet...
    Remélem, nem sértő rád nézve a kezdeményezés!?

    VálaszTörlés
  7. Juj, de jó, akkor majd nagyon igyekszem :))

    VálaszTörlés
  8. Jó kezdeményezés, rég volt már az a VKF:)
    Elárulod majd, milyen gasztroregényeket kaptál?? Nagy könyvmoly vagyok, köszönöm a tippeket!!

    VálaszTörlés
  9. Ildy: ebben igazad van, és köszi.:)

    Csibe: helyes, helyes!:P

    Trinity: elárulom majd, de ehhez mindegyikből el fogok készíteni legalább egy ételt. Jó lesz így?:)

    VálaszTörlés
  10. Egyáltalán nem. Nemcsak főzni jó, de olvasni is. Csak az idő.. na az kellene hozzá! És annyira király téma volt a VKF-en szerintem, hogy nyugodtan lehetne újra :))

    VálaszTörlés
  11. Szia! Nagyon tetszik, én is szívesen csatlakoznék! Van valamilyen határidő? És lehet a receptet a blog témájához igazítani? Köszönöm!

    VálaszTörlés
  12. Bianka: várlak téged is, ha van kedved hozzá!

    Piszke: egyetértek veled.:) Örülök, hogy nem orroltál meg rám.:P

    Erinace: örülök, ha csatlakozol hozzánk! Benéztem ma hozzád, és láttam, micsoda mesés dolgok készülnek nálad. Határidő egyenlőre nincs, annak örülnék, ha a karácsonyi ajándékozáshoz is tudnánk ötleteket adni, és folyamatosan jönnének a könyvajánlások. Blog témájához szabni szabad!:)

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm a választ! Már van is egy-két ötletem! :)

    VálaszTörlés
  14. Be kell vallanom, hogy a sok receptes könyvem ellenére előbb keresgélek én is a neten! De mindenképpen csatlakozom én is!

    VálaszTörlés
  15. Ezzel én is így vagyok, pedig imádom a szép szakácskönyveket.
    Örülök, ha csatlakozol!

    VálaszTörlés
  16. postoltam egyet a readers digest szakácskönyvből

    VálaszTörlés