2010. 11. 10.

Zöldségszuflé


Egyszerű előétel.
Még soha nem készítettem sós szuflét.  Édeset se nagyon, bár formám sem volt hozzá. Most kísérletezek.
Elsőre nem is lett rossz. Szépen feljött, könnyű volt és zöldséges. Kóstolásnál azon morfondíroztam, hogy egy kis pirított bacon is igen jót tett volna neki. Majd legközelebb. Ezt most egy mezei zöldséges előételnek szánom.



Hozzávalók 2 személyre
  • 200 g vegyes zöldség (pl. sárga- és fehérrépa, zöldborsó, kukorica, paprika, gomba stb.)
  • 1 tk olíva olaj
  • 2 kisebb tojás
  • ½ fej vöröshagyma
  • fél dl tejszín
  • bors
  • szerecsendió
  • vaj és zsemlemorzsa a forma kikenéséhez
Elkészítése:
  1. Egy tűzálló tál alját kenjük ki az olíva olajjal, tegyük bele a zöldségeket, szeljük rá vékonyan a hagymát, és enyhén sózzuk meg az egészet. 180 fokon süssük őket puhára. Kicsit hagyjuk kihűlni, egy villával kissé törjük össze az egészet. A sütőt hagyjuk 180 fokon.
  2. 2 kisebb formát vajazzunk ki, szórjuk meg zsemlemorzsával.
  3. Egy tálban keverjük össze a tejszínt a tojások sárgájával, adjuk hozzá a zöldségeket, ízesítsük sóval, borssal csipetnyi szerecsendióval. Töltsük meg a formákat a masszával.
  4. A tojások fehérjét verjük kemény habbá, óvatosan, széles ívű mozdulatokkal fogassuk a zöldséges masszához.
  5. Előmelegített sütőben süssük aranybarnára őket.
  6. Melegen és hidegen egyaránt tálalható, de szerintem azon frissiben a legfinomabb.
  7. A hétvégén hús mellett sült zöldségekkel készítettem.

18 megjegyzés:

  1. Milyen jól néznek ki! :)
    Szívesen megkóstolnám!

    Szabad gratulálni a receptversenyhez ? :) Ügyes voltál nagyon! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Ami!
    Még csak most olvastam én is az email- t.:) Nagyon aranyos vagy, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű és egészséges. Rajongok a tálkáidért!:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon mutatós ez a zöldségszuflé, csakúgy, mint a forma!Elárulod, hol szerezted be? Köszi!

    VálaszTörlés
  5. Ildy: ugye, milyen csinik? Én is imádom őket!

    Vesta: köszi! A kis formákat a Pataki Kerámia receptversenyén kaptam, de a webboltjukban is meg lehet vásárolni, illetve személyesen Budapesten.
    A webbolt elérhetősége:
    http://www.hammbekaplak.hu/Bolt/vmchk

    VálaszTörlés
  6. Juj de nagyon szépek!
    Sósat még én sem csináltam, de nagyon meghoztad hozzá a kedvem!

    VálaszTörlés
  7. Jujjujjujj! Veszélyesen jól néz ki! Még soha nem mertem szuflét készíteni, de asszem a látvány után, muszáj lesz! Nagyon klassz a formád is. Hol lehet ilyenre lelni??? :)))

    VálaszTörlés
  8. Közben megjelent a többi komment is. Nálam valami gond volt a nettel, így nem lehetett őket látni. A kérdésemre így már tudom a választ. Rá is kattanok gyorsan! :)))

    VálaszTörlés
  9. Nagyon cukik a formaid :) a szufle is fincsi! En egyszer keszitettem mar szuflet, brokkolisat.

    VálaszTörlés
  10. Ez aztán az egészségés étel!Minden földi jó szerepel benne.
    A tálkák meseszépek!

    VálaszTörlés
  11. Közben meg felmerült bennem egy technikai kérdés. /irul-pirul/
    A mázas edényeket is be kell áztatni? mert én azt hittem, hogy igen... Ugye a terakotta tálakat 20-30 percre muszáj beáztatni, és ez is elvileg ugyan abból az anyagból van. Lehet feleslegesen áztatgattam a kis muffinformákat?
    Van esetleg valamilyen infód erről Ms. Poppy? :)

    Most reggelire is szívesen elfogadnám ezt a fincsi szuflét! :)

    VálaszTörlés
  12. Csibe: annak igazán örülök.:)

    Mézi: akkor olvastad már a fenti linket.:) Onnét lehet rendelni. Egyébként szerintem a felvert tojásfehérje a titok, azt nem szabad összetörni, amikor összekevered a másik masszával, no meg a sütőt szigorúan nem szabad nyitogatni. Formát jól kikennni, aztán indulhat az action.:P

    Delish: hmmm, a brokkolis izgalmasan hangzik!

    Nelli: köszönöm!:) Amúgy nem is olyan mumus a szuflé, mint ahogy szokták mondani.

    Ami: ez bennem még nem merült fel.:) Úgy gondolom, a máz végül is bevonja, és némiképp lezárja a forma pórusait, ergó védelmet biztosít, tehát már nem szükséges a beáztatás. A mázas formáimat én még soha nem áztattam be.
    Reggelire egy szelet rozskenyérrel, pirított baconnal... fincsi lenne.:)

    VálaszTörlés
  13. Nagyon jó! Tényleg csinosak! :-)

    VálaszTörlés
  14. Gyönyörű

    Aminak válaszolva én sem áztatom a Pataki mázast és meleg sütőbe is beteszem :)

    VálaszTörlés
  15. Gratula az első helyezésedhez! Nagyon gusztusos sütit készítettél, ügyi vagy.

    VálaszTörlés
  16. Dia: :)

    Bia: köszi!

    Tideke: nagyon kedves vagy, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  17. Jaj nagyon tetszik, egy hete készülök én a sárgarépás szuflét készíteni, de ez azt hiszem megadta a lökést .-)

    VálaszTörlés
  18. Hajrá, Ottis! Majd benézek hozzád, hogy ellessem azt a receptet is.:P

    VálaszTörlés