2010. 12. 06.

Amikor sör löttyen a sütibe


Nem kell pánikba esni, az bizony nagyon jó tud lenne, pláne, ha a megfelelő sör löttyön a megfelelő sütibe.:) Ezt persze laboratóriumi (konyhai) körülmények között is lehet rekonstruálni, aztán meg nézni a kóstolók elkerekedő szemét, mikor fény derül a titkos x- hozzávalóra.
Szeretem a sört, de azt kell mondjam, a meglehetősen testes fekete Guinness sör számomra önmagában fogyaszthatatlan. Viszont csokival együtt, illetve sütibe sütve mestermunkára képes: hihetetlenül kiemeli a csokoládé ízét.

Prémium torta fekete sörrel

Hozzávalók egy 17 cm- es formához:
  • 125 g olvasztott és kihűtött vaj
  • 200 g cukor
  • 35 g kakaópor
  • 1 közepes tojás
  • 125 ml fekete sör (Guinness)
  • 75 ml tejföl
  • 135 g liszt, szitálva
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 1 tk vanília kivonat
A krémhez:
  • 150 g krémsajt (pl. Philadelphia)
  • 75 g cukor
  • 100 ml tejszín, habbá verve
Elkészítése:
  1. Egy 17 cm- es kapcsos tortaforma alját béleljük ki sütőpapírral, a peremét kenjük ki vajjal.
  2. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
  3. Szitáljuk egy tálba a lisztet a szódabikarbónával.
  4. Egy másik tálban, kézi mixer segítségével keverjük habosra a vajat a cukorral, majd szitáljuk hozzá a kakaóport. Folytatva a keverést adjuk hozzá a tojást, majd a sört. Keverjük hozzá apránként az előkészített lisztet, végül a tejfölt és a vanília kivonatot, keverjük alaposan össze.
  5. Öntsük a masszát a sütőformába. Tegyük az előmelegített sütőbe, kb. 50 perc alatt süssük készre. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy a közepe is megsült- e. Túlsütni nem szabad, mert akkor teljesen kiszárad a tészta. Inkább a sütés utolsó 10 percében figyeljük a tésztát.
  6. A formában hagyjuk kicsit kihűlni, majd távolítsuk el róla karimát és a sütőpapírt, tegyük rácsra, hogy teljesen kihűljön.
  7. A krémhez keverjük habosra a krémsajtot a cukorral, kb. 10 perc alatt. Fontos, hogy egységesen puha, és lágy legyen. Óvatosan keverjük hozzá a felvert tejszínhabot is, majd halmozzuk szépen a torta tetejére. Fogyasztás előtt legalább fél órára tegyük a hűtőbe.

15 megjegyzés:

  1. Nagy Guinness-rajongó vagyok, az öcsém még nagyobb rajongó, úgyhogy a recept mentve :)

    VálaszTörlés
  2. Brutálisan jól néz ki! Férjem kedvence a Guinness, biztos tarolnék ezzel. Mentem!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ötletes! Úgy látom sörös-boros napok vannak a blogodon :)

    VálaszTörlés
  4. Nem ijedtem meg, sőt!!:-)
    Szépséges!

    VálaszTörlés
  5. Annyira szép fotó, a süti is nagyon finom lehet!:-)

    VálaszTörlés
  6. Nem bírsz magaddal, látom :-DD

    Fantasztikus ez a szépség! Kiemeli a csokoládé ízét - engem nem is kell ilyen szavak után tovább győzködni :-)

    (Egyébként is szeretem a barna sört...)

    VálaszTörlés
  7. WOW, erre csak ezt tudom mondani, azaz írni...

    Anynira igzalmasan hangzik, hogy már nyomtatom a receptet. Muszáj lesz kipróbálni!

    VálaszTörlés
  8. Szuper! Egyszerű, tökéletes, extra. :)

    VálaszTörlés
  9. Nem vagyok sörös, de ez valami isteni lehet! ...és olyan nagyon gyönyörű!

    VálaszTörlés
  10. Én Nigella Guinness sörös sütijét próbáltam anno. Isteni lehetett tortában is?!:-)))

    VálaszTörlés
  11. Most aztán kibújt(ak) a szög(ek) a zsákból, nem csak én vagyok nagy sörös.:P
    Persze, ebből nem kell messzemenő (alkoholista?) következtetéseket levonni...:D
    Szerintem ez egy igazán jól sikerült torta, ünnepi alkalmakra is bátran ajánlom nektek.
    Nigella receptjét még nem próbáltam, de ezek után biztosra veszem, hogy az is pazar!
    Sört a sütibe, mindenkinek!:)

    VálaszTörlés
  12. Ms. Poppy!
    A páromnál nagy sikert aratna, nagy Guiness rajongó :-))
    Szuper jól néz ki :-)

    VálaszTörlés
  13. Bonbon mánia: ha szeretné, nincs mese, meg kell neki sütni.:P Az enyém is szerette.

    VálaszTörlés