2010. 12. 09.

Recept és könyvajánló


Ez az étel is könyvajánló célzattal kerül fel a blogomra, ugyanis a recept egy nagyon jó kis könyvből származik, melynek címe: Egészséges egytálételek, és a Reader's Digest gondozásában jelent meg.
Szerintem nincs olyan ember, aki ne emlékezne a Reder's Digest végtelen mennyiségű 'nyerjen autót és több millió forintot az igen válaszboríték visszaküldésével' akciójára, ahol mindig az apró betűs rész tartalmazta a következő fordulóban a továbbjutáshoz szükséges megvásárolnadó termék leírását. Ha mindettől elvonatkoztatunk (tényleg, nyert már valaki, vagy valakinek az ismerőse?), azt kell, hogy mondjam, voltak remek kiadványaik. Én jópárat lelkes családtagtól kaptam, főleg történelmi, illetve gasztronómiai- életmódi könyvek személyében.


Szépek, jól szerkesztettek, érdekesek, tele szebbnél- szebb fotókkal. Szóval, most is egy ilyen kiadványt szeretnék ajánlani, recepten keresztül.


Feleztem az eredeti adagot, így írom most le. A hozzávalók a felhasználás sorrendjében vannak fetűntetve.


Családi hagymaleves sajtkatonákkal

Hozzávalók 2 személyre:
  • 10 g vaj
  • 1 tk olíva olaj
  • 2 közepes fej hagyma, vékonyra szelve
  • 1 póréhagyma, karikázva
  • 1 gerezd fokhagyma, összezúzva
  • kevés kakukkfű
  • 1/2 kk cukor
  • 1/2 ek vörösborecet (ez csak ecet!:D)
  • 2 kisebb burgonya, kb. 150g összesen
  • 0,7 dl csonlé
  • snidling a díszítéshez (opcionális)
A sajtkatonákhoz:
  • 2 szelet rozskenyér
  • 1/2 gerezd fokhagyma
  • 1 kk mustár
  • 40 g reszelt sajt
  • 25 g durvára vágott dió
Elkészítése:
  1. Melegítsük meg a vajat és az olajat egy nagyobb lábasban. Dobjuk rá a kétféle hagymát, 1 ek vízzel, közepes lángon 7-8 percig hagyjuk őket puhulni, majd kis lángon lefedve, néha megkeverve pároljuk 20-25 percig. Aztán vegyük kissé nagyobbra a lángot, adjuk hozzá a fokhagymát, a kakukkfüvet és a cukrot, pirítsuk kb. 1 percig, míg egy kis színt kap a hagyma, s kioldódik az ízesítők illata és íze. Adjuk hozzá az ecetet, és kevergetve 3-4 perc alatt kissé pirítsuk meg a hagymát. Öntsük fel a csontlével.
  2. A meghámozott burgonyát vágjuk kisebb kockákra. Forraljuk fel a levest, és adjuk hozzá a burgonyát. Lassú tűzön főzzük addig, míg a burgonya megpuhul, és enyhén besűríti az ételt, de ne főzzük szét. Ízesítsük sóval, esetleg pici borssal.
  3. A kenyér héját szedjük le, végjunk belőle kisebb háromszögeket. Pirítsuk meg őket, majd kenjük be a fokhagymáva és a mustárral, szórjuk meg bőven sajttal, dióval. (Én eleve diódarabos kenyeret használtam, így a tetejére már nem szórtam.) Kicsit grillezzünk rá, hogy a sajt elolvadjon, a dió pedig enyhén megpörkölődjön.
  4. Szedjük leveses tálakba a levest, kínáljuk mellé a sajtkatonákat, díszítsük snidlinggel. Laktató és finom.
Figyelem! Utolsó utáni lehetőség! Aki szeretne jelentkezni a 'Süssünk- főzzünk könyvből!' felhívásra (részletes ismertető a linkre kattintva), legkésőbb szombatig legyen kedves elküldeni nekem a -lehetőleg könyvajánlóval ellátott- recept linkjét, amit előzőleg a blogján közzé tett! Ez tényleg az utolsó időpont, kérlek, ne csússzatok!:)

11 megjegyzés:

  1. Nahát!Ebben csak vörösborecet van?:-)
    Finom lehet ez a hagymaleves!Különösen ilyen zord időben amilyen felénk most van.

    VálaszTörlés
  2. Félek a jégen, nem szeretek csúsz(kál)ni :-DDD

    Régi versenyzőkkel ér játszódni? Amiket pl. egy éve tettem ki, de könyvből való?

    VálaszTörlés
  3. pont nálam van "kölcsibe" egy könyv tőlük, anyós kapta a névnapjára valakitől, könnyű ételek a rohanó hétköznapokra a címe,a receptes oldalak nagyon hasonlóak dizájnra mint nálad. egy dolgot már megfőztem belőle, de még nem került fel a blogra, és egy másik már folyamatban van.
    nekem is abszolút kellemes meglepetés a könyv a gyerekkorom emlékei után h voltak azok a kis füzetkéik (újság?) tele csodálatos könnyfakasztó történettel...

    VálaszTörlés
  4. Nelli.:D Csak ecet. Felénk is eléggé zord az idő, ilyenkor csak bevackolni van kedve az embernek.

    Viki: ér játszódni bármivel, mármint témába vágó recepttel.:) Csak mutasd, baby!

    VálaszTörlés
  5. Lilla: az a könyvük szerintem nekem nincs meg, majd ránézek.
    Igen, valóban meglepő, különösen az előéletük után, hogy ilyen szuper dolgokat is képesek csinálni.:) Ha főztél belőle, jöhet ajánlónak!

    VálaszTörlés
  6. Ez a könyv nekem is megvan :) Meg ezen kívül kismillió a R. D.-től, persze a fele szakácskönyv. Nagyon szeretem őket. Tegnap épp a 3 hozzávaló és készből főztem :)

    VálaszTörlés
  7. Araniel: én is nagy becsben tartom őket, mert használható és jó receptek vannak bennük, meg aztán, ajándéka kaptam őket.:)

    VálaszTörlés
  8. Vittem! :) A leves a kedvenc műfajom és a hagymaleveseket meg különösen gyűjtöm, nagyon jó. :)

    VálaszTörlés
  9. Duende: mindent a szülinaposnak!:)

    Bianka: az volt!

    VálaszTörlés
  10. Nyami nyami, imádom a hagymalevest!

    VálaszTörlés