2010. 12. 08.

Vörösborban sült csirkecombok


Bor, már megint. Nincs is rá mentségem, de vajon kellene?:P
Ez az étel még múlt héten készült, de a nagy hajtásban rájöttem, hogy míg titeket ösztönözlek a 'Süssünk- főzzünk könyvből'- re, addig én jól le vagyok maradva ezen a téren. Ennek az ételnek az alapötlete is egy könyvből származik (lásd lent), bár szerintem bármelyik háziasszony fejéből kipattanhatott volna. Nem egy újkeletű gasztronómiai csoda, inkább egyszerű, laktató étek. Egyetlen pikantériáját talán a vörösbor adja.

Hozzávaló 2 személyre:
  • 4 db csirkecomb
  • 2 tk olíva olaj
  • 2 ek magos mustár
  • 2 dl száraz vörösbor
  • 2 kisebb fej vöröshagyma, hajszálvékonyra szelve
  • só, bors
Elkészítése:
  1. Melegítsük elő a sütőt 200 fokra.2
  2. Keverjük simára a bort a mustárral, és szobahőn hagyjuk felhasználásig.
  3. Egy serpenyőben hevítsük fel az olajat, majd magas hőfokon süssük rajta hirtelen barnára és ropogósra a csirkék mindkét oldalát. Vegyük ki a csirkét, tegyük őket egy tűzálló tálba. Helyére, a serpenyőbe mehet a szeletelt hagyma. Mérsékelt lángon pároljuk 4-5 percig, amíg enyhén megpirul. Halmozzuk a húsra, sózzuk, borsozzuk alaposan, majd öntsük nyakon a boros keverékkel.
  4. Toljuk az előmelegített sütőbe, majd először 20-25 percig süssük, míg a csikék felülete szép barna nem lesz. Ezután fordítsuk meg a húst, s kb. még 20 percig süssük pirosra a másik oldalát is.
  5. Vajon pirított burgonyacikkekkel tálaltam.
Ötletadó: Susan Loomis: Ház a Tatin utcán

12 megjegyzés:

  1. Nagyon gyanús vagy Te nekem :-DDD

    Van egy mondás, imádom!
    "Szeretek borral főzni - s néha teszek is az ételbe!"

    :-DDD

    Egyébként tényleg nagyon szeretek borral főzni!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű a kép. A csirke meg isteni lehet

    VálaszTörlés
  3. Finom szaftos husi lehet a vörösbortól és a mustártól.
    A vörösborral való főzést azóta kedvelem mióta Bianka vörösboros tarjáját kipróbáltam.:-)

    VálaszTörlés
  4. Rendesen megéheztem a kép látványától. :D
    Biztosra veszem, hogy majd ki fogom próbálni csak idő kérdése. Amúgy ajánlok neked egy jó könyvet, amiből újabb ihleteket meríthetsz.
    http://konyv-konyvek.hu/izletes_fogasok

    VálaszTörlés
  5. Viki: :D:D Jól van na!
    Keith Floyd, a részeges szakács meg azt szokta mondani, hogy aki nem bír meginni egy üveg bort, az ne is bontsa ki.
    Továbbra sem állítom, hogy a bor a kedvenc italom, és biztos vagyok benne, hogy soha nem veszi a sör helyét, de ismerkedünk egymással.:)

    Bianka: az volt, tényleg.:)

    Nelli: igen, tényleg szaftosra sült. Oldalassal még nem társítottam, de legközelebb én is kipróbálom.

    Zoltán: :). Az ajánlott könyvet ismerem már, de azért köszönöm a reklámot!

    VálaszTörlés
  6. Ms. Poppy, nézz át hozzám, légyszi. Van egy ételem a meghirdetett játékodra: a gahh. :)

    VálaszTörlés
  7. Hű de jó, hű de jóóó! Sokat használom a borokat ételekbe! Vittem is a recid kipróbálásra! :-)))

    Nagyon várom a "főzzünk könyvből" összefoglalót is! :-DDD

    VálaszTörlés
  8. Mézi: annak, aki gyakran főz borral, ez nem egy nagyszabású étel, de érdemes elkészíteni, mert finom.:)
    Én még csak ismerkedem a boros főzéssel, de mit tegyek, így év vége felé az ételeket sem bírom elviselni némi alkohol nélkül.:D

    VálaszTörlés
  9. Ja, és hamarosan érkezik az összefoglaló!

    VálaszTörlés
  10. Egy egyszerű étel is lehet nagyszerű! Az egyszerűséget híve vagyok mindenben, az ételekben, az öltözködésben... Ha kipróbáltam beszámolok róla mindenképpen! :-)))

    VálaszTörlés
  11. Egyetértek Vikivel! Kezdek gyanakodni én is :)
    Istenien hangzik!

    VálaszTörlés
  12. Mézi: szuper, várom!

    Csibe: :)) Megpróbálom feloszlatni a téves képzeteiket, de nem ígérem, hogy sikerül is.:P

    VálaszTörlés