2011. 02. 16.

Almás párna


Nők Lapjából való recept, aminek én csak bérolvasója vagyok. No, nem azért, mert nem tetszik, csak feleslegesnek dolognak tartom, hogy egy családban ketten is megvegyék.:P  Jó kis recepteket lehet benne találni, fenséges fotókkal, jobbnál- jobb ötletekkel. 
Ezek a csinos kis párnák Lajos Mari receptje alapján készültek. Két hétig halogattam, végül elkészítettem.
Az úgy volt, hogy fellapoztam az újságot, megláttam a címet és a fotót, és már el is döntöttem, hogy én ilyet akarok csinálni. (Szeretem a hölgyemény receptjeit, mert megbízhatóak, és garantáltan kipróbáltak.) Azon a hétvégén volt otthon túróm, de a többi alapanyagnak híján voltam. Így kénytelen voltam elhalasztani a nagy projekt megvalósítását. Rákövetkező hétvégén mindenem volt, kivéve a túrót és a tojáslikőrt. Jött az improvizálás. Még így is isteni lett, és Mr. P. máig ódákat zeng róla.
Szóval, úgy döntöttem, hogy leírom az eredeti receptet, zárójelben pedig feltüntetem, mit változtattam rajta. Mindenki eldöntheti, melyik a szimpatikusabb, vagy mi van otthon a hűtőjében.


Hozzávalók kb. 12 db- hoz:
A töltelékhez:
  • 500 g savanykás alma (kb. 4 közepes darab)
  • 2 ek citromlé
  • 40 g kristálycukor (helyette 1,5 ek barna cukor)
  • 1 dl tojáslikőr vagy felveretlen habtejszín (helyette 50 g natúr krémsajt)
  • 1/2 tasak vaníliás pudingpor (helyette 2 g (1 ek) étkezési keményítő és fél rúd vanília kikapart magja)
A tésztához:
  • 300 g liszt (fele nálam Graham- liszt)
  • 1 tasak (12 g) sütőpor
  • 150 g krémtúró (helyette ugyanannyi natúr krémsajt)
  • 5 ek tej
  • 5 ek napraforgóolaj
  • 90 g porcukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 csipet só
A tetejére:
  • 1 tojás
  • porcukor a szóráshoz
Elkészítése:
  1. Előbb a tölteléket készítsük el, mert teljesen ki kell hűlnie. Az almákat hámozzuk meg, magházukat szúrjuk ki, majd vágjuk apró darabokra. Rögtön locsoljuk meg citromlével, majd kisebb lábasba téve forgassuk össze a cukorral és a tojáslikőrrel (vagy tejszínnel, vagy krémsajttal). Forraljuk fel. A pudingport (vagy a keményítőt és a vaníliamagokat) dolgozzuk simára 3 ek vízzel, majd folyamatosan keverve sűrítsük be vele az almás keveréket. Hagyjuk teljesen kihűlni.
  2. A tésztához szitájuk tálba a lisztet és a sütőport. Egy mélyebb tálban keverjük simára a krémtúrót (vagy krémsajtot), a tejet, az olajat, a reszelt citromhéjat és a sót, majd dolgozzuk bele a lisztet, és munkalapra szedve gyúrjuk át.
  3. Egy nagy tepsit béleljünk ki sütőpapírral. Melegítsük elő a sütőt 200 fokra. Két kisebb tálba válasszuk szét a tojás fehérjét és sárgáját (mindkettőre szükség lesz!).
  4. A tésztát lisztezett felületen nyújtsuk kb. 28x48 cm- es lappá, hosszában vágjuk félbe, keresztben pedig 6 db 8 cm- es csíkra, vagyis összesen 12 db. 8x14 cm- es téglalapot kapunk.
  5. A kissé felvert tojásfehérjével kenjük le a tésztalapok szélét. Minden tésztalap egyik felére halmozzunk az almás töltelékből, a szabadon maradt felüket 4-5 helyen párhuzamosan metsszük be, és hajtsuk a töltelékre. A széleket nyomkodjuk le, tetejüket kenjük le tojássárgájával, aztán mehetnek is a tepsibe, majd a sütőbe. Kb. 20 perc alatt aranybarnára sülnek. Tálalás előtt hintsük le őket (fahéjas) porcukorral.

21 megjegyzés:

  1. Finom lehet!A krémsajt az milyen fajta legyen?

    VálaszTörlés
  2. De guszta! Úúúgy megkívántam, ide vele ;)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon fincsi lehet, megint szuper kép.:-))Láttam én is, hasonlít ahhoz amit Jade konyhájából készíztettem.:-))

    VálaszTörlés
  4. Jaj, de kis gusztak! Recept mentve, koszi!

    VálaszTörlés
  5. Muhaha :-DD Megelőztél :-) Két hete ül a gépemen, hogy végre összeszedjem magam és postoljam :-)))

    Isteni finom, tanúsítom, Zuram is ódákat harsonázott :-)

    VálaszTörlés
  6. Hú de nagyon guszta lett,gyönyörűek a fotók!:-)

    VálaszTörlés
  7. Ó a jó öreg túrós-olajos tészta, ezt én is Lajos Maritól tanultam, gyakran készül mindenféle táska belőle, a túrótól másnap is friss marad, nagyon finom!

    VálaszTörlés
  8. Nellike: a natúr rémsajt lehet Philadelphia, de én az Aldis -jóval olcsóbb- megfelelőjét használom, ami Milfina Soft Cheese néven kapható.

    Ami: :)

    Anazar: jól néz ki, és baromi egyszerű.

    Andi: Jadénél sok finomság van, az tuti.:)

    Jade: már várom a te feldolgozásodat, mert mindig olyan szuper ötleteid vannak.:)

    Viki drága: akkor megint kezdődik a gondolatolvasás? Tessék gyorsan feltenni, kíváncsi vagyok a párnáidra!:D

    Ditta: köszönöm!

    Moha: Lajos Maritól kétség kívül sokat lehet tanulni. Ez a tészta is nagy találmány, nekem is bejött, és tényleg puha marad, annak ellenére is, hogy sütőporos.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szeretem, mentem is ezt a remek sütit

    VálaszTörlés
  10. Bianka: szerintem ízleni fog neked is, ha kipróbálod.:)

    VálaszTörlés
  11. ChefVikinél láttam meg ezt a receptet, megsütöttem, isteni finom lett, csak én túrótöltelékkel készítettem.
    Köszi a receptet:-)

    VálaszTörlés
  12. Ezt vittem-imádjuk az ilyet! Én is azt hiszem félig tönkölykisztet teszek bele...

    VálaszTörlés
  13. Gesztenye: hmm, túrósan is fincsi lehetett, legközelebb én is kipróbálom másfajta töltelékkel is.

    Trinity: szerintem nem rontja el, ha fele részben tk. lisztet használ hozzá az ember. Kicsit nő az egészségfaktora, és az ízletes töltelék miatt úgyis nagyon finom és zamatos lesz.:)

    VálaszTörlés
  14. Nézz be majd légyszíves hozzám, ha erre jársz!Remélem jól vagytok!Puszi

    VálaszTörlés
  15. Gyönyörűek lettek! Mintha csak "bóti" lenne! :)
    Nálam is vár ám egy díjacska... ;)

    VálaszTörlés
  16. Poppyka, ez megint gyönyörű lett! Biztosan nagyon finom, viszem a receptet, köszi!
    Nézz be hozzám egy kis... díjért:-)

    VálaszTörlés
  17. Szia!!
    Én adni szeretnék "Egy jó szót" mivel sokat olvasgatom az oldalad és invitálni Eszter játékába!!
    Katt ide!

    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    VálaszTörlés
  18. Sajnálom, hogy nem jössz mostanában, hiányzanak a finom receptjeid!

    VálaszTörlés
  19. Nekem is hiányzól!

    És tőlem is kapsz egy jó szót ;) kukk be hozzám, kérlek! :)

    VálaszTörlés
  20. Fogadj tőlem szeretettel egy "jó szót"!
    Gyere többet, mert hiányzol nagyon!
    Annál is inkább, mert a blogod az elsők között volt, amit elkezdtem olvasni.
    http://eszterszappan.blogspot.com/

    VálaszTörlés