2011. 02. 08.

Kedvenc sósság


Még friss a szerelem, pontosan tegnap óta tart, ugyanis akkor leltem rá a receptre. Nem bírtam ellenállni neki, és azóta sem, bár az első adag már rég elfogyott.
A receptért köszönet Sütisaroknak!

Kréker

Hozzávalók:
  • 250 g liszt (fele nálam Graham- liszt)
  • 120 g reszelt sajt (tetszőlegesen)
  • 125 ml hideg víz
  • 75 g vaj (nálam margarin)
  • 1 tk só
  • 1 kk nádcukor
  • 1 kk sütőpor
Elkészítése:
  1. Roppant egyszerű: minden hozzávalót tegyünk egy tálba, gyorsan gyúrjuk tésztává, majd enyhén lisztes felületen nyújtsuk nagyon vékonyra. Szurkáljuk meg alaposan villával, majd derelyevágóval vagy apró formákkal szúrjuk ki. Tetejét enyhén hintsük sóval, tegyük sütőpapírral bélelt tepsibe, majd 220 fokon süssük szép aranybarnára és ropogósra (kb. 10 perc alatt).
Ellenállhatatlan! Már fantáziálok a szezámmal és mákkal szórt verzión. Szerintem simán veri a bolti vackokat.
Az apró formákról csak annyit: elkezdtem ezekkel kiszurkálni, mondván, hogy milyen szép és egyenletes lesz, de a második sornál feladtam, mert ehhoz bizony idő kell. Derelyevágóval pikk- pakk megy a dolog, és így is tökéletes.

13 megjegyzés:

  1. Ez a recept szenzációs!!! köszönöm! kipróbálása kötelező!
    na és a fotóóó! :) szuper!

    VálaszTörlés
  2. Nagy királyság! Imádjuk a sós rágcsákat! Olyan szinten, hogy nem bírunk leállni vele, és esszük, amíg látjuk :-DD

    Tök jók az apró kis formák :-) Mint a gyári :-)

    VálaszTörlés
  3. De jók!
    Vikivel egyetértve, jobb ha az ilyennek neki sem állok, mert eszem míg látom :o

    VálaszTörlés
  4. Én is elkezdtem virág alakú kiszúróval, de egy tepsi után feladtam! :D

    Szupi lett!

    VálaszTörlés
  5. Ennek én sem tudnék ellenállni! :-)

    VálaszTörlés
  6. Hűű... ez tényleg fincsi lehet!! Imádjuk mi is! :) Vittem! :)

    VálaszTörlés
  7. A mákkal,szezámmal szórt a nagy kedvencem.
    De azt hiszem beleőszülnék mire kiszaggatnám apró formákkal.
    Mindenesetre recept eltéve :-).

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szuper recept! Vittem :)

    VálaszTörlés
  9. Kricky: én sem tudtam ellenállni neki, szóval hajrá!

    Viki: ilyen rágcsákat tényleg csak ritkán lehet csinálni, mert addig jár a kéz a tálba, amíg van benne.:D Mindenesetre megéri.

    Csibe: néha kell ilyen is, de tényleg rákattanós.:)

    Gomba: az a kis virág forma olyan édi, de már tudom, mivel jár, hogy mind olyan legyen, szóval nem hibáztatlak.:D Köszi a recit!

    Bianka: :)

    Mézi: miért is kellene?:P

    Ildinyó: finom bizony, csak ajánlani tudom!

    Belly: apró formákkal macerás kiszúrni, de derelyevágóval gyorsan megy: az ember csak kivágja az apró négyzeteket (az sem baj, ha nem mértani pontosságúak), aztán mehet is a sütőbe.

    Erinacea: szabad a vásár!:)

    VálaszTörlés
  10. Milyen kis guszták! Imádom az ilyen sósságokat!

    VálaszTörlés
  11. Hát, meg tudnék enni belőle most - így este fél 10-kor - egy kisebb tállal! :D És még egészséges is!
    Szeretnék átnyújtani Neked egy virtuális díjat, kérlek nézz be hozzám érte! http://beccaesasutik.blogspot.com

    VálaszTörlés
  12. Ami: örülök, hogy hasonló az ízlésünk.:)

    Becca: este biztos, hogy megfeküdné a gyomrod, de azért ha maradt volna belőle, küldenék neked szívesen.:P
    Megyek is hozzád!

    VálaszTörlés