2011. 04. 05.

Egy ötlet

Recept nem lesz, ez tényleg csak egy ötletadó poszt.
Még múlt pénteken történt, hogy égető vágy gyötört, és egyfolytában azon agyaltam, hogy munka után nekem valami finomság kell! Gyorsan, lehetőleg plusz költségek nélkül, az otthon fellelhető alapanyagokból. Ilyenkor mindig a palacsinta ugrik be elsőnek.:)
Siettem hát a munkából haza, hogy végre beessek a konyhába, és nekiálljak. Már a tölteléket is megterveztem, mert épp volt otthon egy kis Lidl- ben kapható vödrös krémtúró. Aztán, míg előkészítettem az alapanyagokat, tálat, töprengőbe estem: sokkal szebb lenne az egész, ha a tészta sötétebb színű lenne, no nem a szénné sütéstől. Így került a hagyományos palacsintatésztába kakaópor. Új kedvenc született. Ha valaki még nem próbálta így, hát hajrá! Igazi holland kakaóporral még szebb lesz a színe, de sajnos, nálam csak macskás kakaó volt. Az íze így is finom lett.


Kakaós palacsinta túrókrémmel

Elkészítése:
  1. A kívánt mennyiségű liszthez adjunk 1-2 ek kakaóport, majd a szokásos módon keverjünk palacsintatésztát. Hagyjuk egy kicsit állni a masszát, így finomabb lesz a végeredmény. Közben el lehet készíteni a belevalót, ami nálam most a fent említett krémtúró volt, házi vaníliás cukorral, kevés reszelt citromhéjjal ízesítve. Felhasználásig a hűtőben hagyjuk érni.
  2. Süssük ki a palacsintát, bőven kenjünk rá a krémtúróból, hajtsuk háromszöggé, tetejét díszítsük krémtúróval esetleg tejszínhabbal, és locsoljuk meg kissé felmelegített sárgabaracklekvárral. 
  3. Friss (bogyós) gyümölcsök is jól passzolnak hozzá!

12 megjegyzés:

  1. Nagyon jót ötleteltél!Én valamelyik postban pöttyös palacsintát láttam.Annyira jól nézett ki az is!
    Finom lehet!Olyan Rákóczi túrós fajta!:-)

    VálaszTörlés
  2. Szia Poppy!! De jó, hogy újra jelentkeztél! :)
    Én nem szoktam kakaósan sütni a palacsintát, de tényleg változatossá tehető így a megszokott.

    VálaszTörlés
  3. Milyen szép! Jó ötlet, köszi.

    VálaszTörlés
  4. Nelli: jaj, a pöttyös is édi dolog, mindenhol imádom a pöttyöket.:)

    Adél: finom is!

    Bianka: :)

    Thrini: a palacsinta mindig előkerül, ha az ember gyorsan akar valami finomságot, de néha jó egy kicsit feldobni.
    Köszönöm a kedves szavakat!

    Ildy: szívesen.:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól áll neki a kakaópor, és gondolom az ízén sem rontott :)

    VálaszTörlés
  6. Szuper ötlet! Nekem nagyon tetszik így sötéten. :)

    VálaszTörlés
  7. Poppy!Szeretnélek játékra hívni!Kérlek nézz majd be hozzám!Puszi

    VálaszTörlés
  8. Where are you dear Poppy??
    James:-)

    Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  9. Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok Nektek szeretettel!
    Nézz be azért kicsit néha!Hiányoznak az írásaid!

    VálaszTörlés
  10. Una receta sencilla y muy hermosa que comemos a diario,luce sabrosa y bien decorada,abrazos y felices fiesta.

    VálaszTörlés